شرح وظایف روابط عمومی

شرح وظايف روابط عمومي حوزه معاونت بهداشتي دانشگاه

روابط عمومي مجموعه اي از اقدامات و تلاش هاي آگاهانه ، ‏سنجيده و برنامه ريزي شده به منظور جلب مشاركت عمومي و ‏استقراء و كسب تفاهم متقابل بين يك سازمان و گروه هاي مورد ‏نظر آن سازمان است. بايد پذيرفت كه روابط عمومي دانش، فن، ‏هنر و تخصص است كه داراي اصول فلسفي خاصي بوده و از ‏انگيزه بالايي براي خدمتگزاري به مردم و جامعه برخوردار ‏است. اميد است با بهره گيري از فنون و تكنيك هاي روابط عمومي بتوانيم در مسير ارتقاء سلامت جامعه گام برداريم.

 

الف) برنامه ريزي

 

1-         تهيه گزارش و عملكرد ماهانه روابط عمومي و ارائه به مدير واحد و روابط عمومي دانشگاه

2-         شركت فعال در جلسات مدير و مسئولان واحد مربوطه

3-         تهيه برنامه عملياتي فعاليت هاي روابط عمومي واحد به صورت ماهانه و سالانه و ...

4-         تلاش براي ارتقاء دانش و مهارت روابط عمومي از طريق شركت در دورهاي آموزشي و استفاده از مطالب اينترنت و ...

5-         تلاش و حركت به سوي روابط عمومي الكترونيك با بكارگيري فناوري هاي نوين

 



ب) اطلاع رساني

1-     اطلاع رساني موضوعات مورد نياز به كاركنان واحد

2-     اطلاع رساني موفقيت و دستاوردها به مردم و مسئولان منطقه با هماهنگي مدير واحد

3-     انعكاس مستمر موفقيت ها ،دستاوردها و فعاليتهاي واحد به روابط عمومي دانشگاه

4-     انعكاس مشكلات و چالشهاي مورد توجه مردم ، كاركنان، مسئولين و رسانه ها در محيط به روابط عمومي دانشگاه

5-     تهيه ، تدوين و نظارت بر محتوا و طراحي زير سايت واحد مربوط

6-     درج اخبار متني و تصويري به صورت روزانه در زير سايت واحد مربوط

7-     اطلاع رساني برگزاري مراسم و برنامه ها به كاركنان واحد

8-     تهيه مطالب بهداشتي،براي استفاده زيرنويس در سيما و تلويزيونهاي تبليغاتي و سربرگ نامه هاي اداري

9-     تهيه كليپ و فيلم كوتاه آموزشي مانند پيشگيري از بيماريها، سوانح و...

10- تهيه ليستي از شماره تلفن همراه كاركنان واحد براي ارسال پيامك

 



ج) ارتباطات رسانه اي


هماهنگي با روابط عمومي دانشگاه براي انجام دادن مصاحبه، نشست مطبوعاتي، گزارش مسئولان و كاركنان حوزه با رسانه و گرفتن مجوز مصاحبه يا تهيه خبر توسط خبرنگار از محيط هاي بهداشتي

 



د) پاسخگويي

1-     دريافت روزنامه هاي رسمي و محلي از طريق اينترنت و بررسي آن ها و انعكاس شكوائيه هاي مردمي به مدير واحد

2-      پاسخگويي شكوائيه هاي مردمي كه از طريق صندوق پستي ، ايميل ، تلفن يا حضوري به روابط عمومي منعكس شده است

3-     انعكاس راهكار حل مشكلات واحد مربوط( مردمي ، كاركنان ، مسئولان و ... ) به روابط عمومي دانشگاه

4-      پيگيري در تسريع پاسخگويي به شكوائيه هاي مردمي در جرايد ارسالي توسط روابط عمومي دانشگاه

5-      انجام نظر سنجي و انعكاس نتايج به مدير واحد مربوط و روابط عمومي دانشگاه


 

ه) امور فرهنگي

1) مشاركت فعال در اجراي مراسم هاي مذهبي،فرهنگي،راهپيمايي ها و ...

2) ترويج فرهنگ اسلامي و اخلاق اداري

3) فضا سازي و بزرگداشت مراسم هاي اسلامي و تهيه مطالب مفيد و آموزنده مناسبت ها و ارسال از طريق ايميل به كاركنان واحد


 

و) برگزاري مراسم - همايش - نمايشگاه و مناسبتها و ...

1) شركت در جلسه هماهنگي مراسم يا مناسبتها

2) هماهنگي و نظارت بر عوامل اجرايي مراسم (مجري،قاري،سرود جمهوري اسلامي،كليپ،سخنران ،گروههاي هنري ،تزئين سالن، پارچه نوشته و بنر ، صوت و نور)

3) تهيه عكس ، فيلم ، خبر

4) نظارت ، هماهنگي و همكاري در تنظيم و توزيع دعوتنامه مدعوين

5) برگزاري نشست مسئولان واحد با كاركنان

6) اجراي امور محول از سوي مديريت روابط عمومي دانشگاه